Ποιο αυτοκίνητο κόβεται συνεχώς από τα ΚΤΕΟ;

Όλες οι ευρωπαϊκές χώρες προσπαθούν να βεβαιωθούν ότι τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι σε καλή κατάσταση, για να διατηρούνται στο δρόμο.

Γι’ αυτό προωθούν τις τακτικές επιθεωρήσεις, οι οποίες διαφέρουν από χώρα σε χώρα. Είναι αυτό που στην Ελλάδα, όλοι γνωρίζουμε ως ΚΤΕΟ.
Σε αυτή την ιδιαίτερη περίπτωση τώρα, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο κόβεται ίσως στα πιο αυστηρά από τα Ευρωπαϊκά ΚΤΕΟ που υπάρχουν, όπως είναι αυτά της Γερμανίας.

Το Tesla Model 3 μόλις άρχισε να περνά από αυτούς τους ελέγχους στη Γερμανία και έχει ήδη κερδίσει έναν διόλου κολακευτικό τίτλο: το όχημα με τις περισσότερες αστοχίες ελέγχου μεταξύ 111 άλλων μοντέλων.

Η Technischer Überwachungsverein (TÜV, ή Ένωση Τεχνικής Επιθεώρησης) πρέπει να επιθεωρήσει τα αυτοκίνητα στη Γερμανία για πρώτη φορά, τρία χρόνια μετά την παράδοσή τους στους πρώτους ιδιοκτήτες τους.

Μετά από αυτό, πρέπει να επανεξετάζονται κάθε δύο χρόνια. Σύμφωνα με την Auto Bildτο 14,7% όλων των αξιολογημένων μονάδων Model 3 απέτυχε στον έλεγχο. Ο μέσος όρος επίπληξης μεταξύ των 111 μοντέλων που ήταν τόσο παλιά, όσο το Model 3 ήταν 5,7%. Το γερμανικό περιοδικό και η TÜV έχουν μια συνεργασία για τη δημοσίευση της ετήσιας έκθεσης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Η φετινή μελέτη βασίστηκε σε 10.225.866 γενικές επιθεωρήσεις (HUs, ή Hauptuntersuchung).

Αυτή είναι η πρώτη φορά που το Model 3 εμφανίζεται στην αναφορά, αλλά όχι η πρώτη φορά που ένα Tesla απογοητεύει. Τον Ιανουάριο του 2022, η TÜV αποκάλυψε ότι το Model S ήταν επίσης το χειρότερο ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία ( BEV ) στην έκθεση. Η ναυαρχίδα της αμερικανικής εταιρείας είχε τότε ποσοστό απόρριψης 10,7%. Ο μέσος όρος εκείνη τη χρονιά ήταν 4,7%. Μόνο που απέτυχε να είναι το χειρότερο μεταξύ των 128 οχημάτων με έως και τρία χρόνια χρήσης, λόγω του Dacia Duster και του Dacia Logan, που το ξεπέρασαν σε αστοχίες επιθεώρησης.

Σύμφωνα με την Auto Bild, τα περισσότερα από τα ελαττώματα στο Model 3 αφορούσαν εξαρτήματα ανάρτησης και δίσκους φρένων. Αυτή άλλωστε, είναι και η βασική αιτία για τις συχνές ανακλήσεις των αυτοκινήτων της εταιρείας του Ίλον Μασκ. Το Model S είχε προβλήματα με τα φώτα ομίχλης και τη μεσαία σκάλα, αλλά τα ψαλίδια του ήταν το κύριο μέλημά του.