Αυτό είναι το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Δήμου Ρεθύμνου!

Ο Δήμος Ρεθύμνου ενέκρινε το ετήσιο πρόγραμμα τουριστικής προβολής. Στόχος του προγράμματος τουριστικής προβολής παραμένει η διατήρηση και ενίσχυση της εξωστρέφειας, η ενίσχυση των δράσεων προβολής στο εξωτερικό, η ποιοτική υποδοχή επισκεπτών, η ανάπτυξη νέων μορφών τουρισμού και κυρίως η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δράσεις οι οποίες ακολουθούν τις τάσεις του σύγχρονου Τουριστικού Μarketing συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού και της εκπόνησης στρατηγικής. Περιλαμβάνονται επίσης δράσεις τουριστικής προβολής στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα μέσα προβολής και ενημέρωσης, υλοποιώντας συγκεκριμένες ενέργειες συμπεριλαμβανομένης και της στελέχωσης των εκθεσιακών συμμετοχών στις κύριες αγορές του εξωτερικού, της οργάνωσης προωθητικών ενεργειών και γενικά της χρήσης όλων των απαραίτητων «εργαλείων» προσέγγισης των αγορών – στόχων.

Ο Δήμος θέτει ως προτεραιότητα τη συνεργασία με τους τουριστικούς φορείς και μεγάλους Tour operators, Γερμανία, Ρωσία, Σουηδία και Πολωνία για το σχεδιασμό και την προώθηση των σχετικών προγραμμάτων με κύρια στόχευση στις παραδοσιακές αγορές του Ρεθύμνου με πολλές πτήσεις εβδομαδιαίως, μεγάλη ροή και ήδη μεγάλη διείσδυση στην αγορά για άμεση υποστήριξη και με συνεργαζόμενους Reps στις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες. Στην κατεύθυνση αυτή, επίσης, ο Δήμος προτείνει την ανάπτυξη συνεργειών και την κεφαλαιοποίηση ενός εκτεταμένου δικτύου επαφών, με στόχο τη διοργάνωση δημοσιογραφικών αποστολών Είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο δημοσίων σχέσεων που απευθύνεται σε ταξιδιωτικούς συγγραφείς, φωτογράφους, τηλεοπτικά συνεργεία, bloggers και συμβάλλει τόσο στην ενίσχυση της εικόνας του προορισμού.

Στο πλαίσιο του προγράμματος διαπιστώνεται:

-Η ανάγκη διατήρησης της παρουσίας του Ρεθύμνου μέσω των κύριων πολιτιστικών γεγονότων, όπως το Καρναβάλι, η Γιορτή Κρητικής Διατροφής, στο εσωτερικό σε συνεργασία με το FedHATTA για το πρόγραμμα «12». Στόχος είναι η προβολή του προορισμού αρχίζοντας από το Καρναβάλι σε ειδικές κατηγορίες, όπως σχολεία, ΚΑΠΗ, περιβαλλοντικές ομάδες και συλλόγους – και σε συνεργασία με boutique hotels – να δημιουργηθούν πακέτα και ξεκινώντας από το εσωτερικό να προχωρήσουμε και σε αγορές του εξωτερικού μέσω των συνεργασιών μας με Tour Operators.

-Η ανάγκη ενίσχυσης, εμπλουτισμού και διαφοροποίησης της προβολής στο εξωτερικό.

-Η προσέγγιση των αγορών με περισσότερες δράσεις, επιπρόσθετες των εκθέσεων.

-Η προσέγγιση των μεμονωμένων πελατών με την αξιοποίηση του διαδικτύου και με ανάπτυξη συνεργειών με μικρά εξειδικευμένα γραφεία τουρισμού αγορών του εξωτερικού.

ΕΛΚΥΣΤΙΚΗ & ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το Ρέθυμνο θα τοποθετηθεί σε στοχευμένες αγορές – παραδοσιακούς επισκέπτες που έρχονται για τον ήλιο & τη θάλασσα και που αναζητούν κάτι παραπάνω από τα 3S, οικογένειες, ζευγάρια που έρχονται για την θετική ενέργεια που τους προσφέρει αυτός ο τόπος, μοναχικούς και αυτούς που αναζητούν περιπέτεια βασισμένη στη φύση & τον πολιτισμό μας – ως τουριστικός προορισμός για όλο το χρόνο.

Σχεδιάζεται μια ολοκληρωμένη προσέγγιση που θα αξιοποιήσει πολλαπλά κανάλια επικοινωνίας-αντικατοπτρίζοντας ταυτόχρονα την αυξανόμενη επιρροή του online περιεχομένου, των κοινωνικών δικτύων καθώς επίσης και την εμπλοκή των παραδοσιακών μέσων ενημέρωσης και την αξιοποίηση της δύναμης των συνεργαζόμενων τρίτων όπως π.χ. οι τουριστικοί πράκτορες.

Οι στόχοι θα επιτευχθούν μέσω μιας εκστρατείας με πυρήνα το branding. Σχεδιάζονται δύο ειδικές εκστρατείες με στόχο ταξιδιώτες Άνοιξη / Καλοκαίρι και Φθινόπωρο /Χειμώνα. Αυτό περιλαμβάνει την προσαρμογή των μηνυμάτων για άμεση προβολή σε ομάδες, συναντήσεις, συνέδρια και αθλητικές εκδηλώσεις, υποστήριξη των επικοινωνιών σε φεστιβάλ και εκδηλώσεις που υποστηρίζουν τουριστικούς στόχους.

Communication Strategy

-Mελέτη, καταγραφή και εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος

-Δημιουργία ή και συντήρηση «ταυτότητας» με ενιαιοποίηση του συνόλου των προσφερόμενων υπηρεσιών και αξιολόγηση των υφιστάμενων και των νέων αγορών.

Αυτό θα προκύψει και από την έρευνα ικανοποίησης επισκεπτών με βάση τα ευρήματα από Trip Advisor και από τις μελέτες που θα υλοποιήσει το DMO.

-Έμφαση δίδεται στην προβολή των νέων υποδομών που έχουν δημιουργηθεί στο Ρέθυμνο με την ολοκλήρωση των έργων όπως αυτά της προσβασιμότητα, και οι παρεχόμενες προς τις ειδικής κατηγορίας τουριστικές υπηρεσίες π.χ. οικογένειες, ΑΜΕΑ, κ.λ.π.

-Εκπαίδευση μέσω σεμιναρίων των τουριστικών επαγγελματιών σε συνεργασία με ειδικούς, κατά περίπτωση επιστήμονες και ειδικούς.

Α. Συνέχεια μηνύματος

1. Καθιέρωση και ενσωμάτωση ενός συνεκτικού συστήματος οπτικής ταυτότητας σε όλα τα μέσα & στοιχεία επικοινωνίας www.rethymno.gr και όλα τα social media.

2. Ανάπτυξη εκστρατειών με συνέπεια και δημιουργικότητα με ενιαίο logo, μήνυμα και εικόνα που παραπέμπει στον προορισμό Ρέθυμνο.

Β. Συνεργασία

Υποστήριξη της συνεργατικής προσπάθειας για την τουριστική αγορά μέσα από συνεργασίες με το DMO, το Σύλλογο Ξενοδόχων Ν. Ρεθύμνης, τo Εμπορικό Επιμελητήριο, το Πανεπιστήμιο της

Κρήτης και άλλες ομάδες τέχνης και τους διοργανωτές των δράσεων. Γνωρίζοντας ότι το 2017 είναι μια σημαντική χρονιά για τους επισκέπτες του Ρεθύμνου λόγω και του ότι ο ΟΗΕ το έχει χαρακτηρίσει Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης, η συνεργασία θα ενισχυθεί η συνεργασία του Δήμου με τον σύλλογο «ΑΡΧΕΛΩΝ».

Γ. Ολοκληρωμένη Επικοινωνία – Ψηφιακά και παραδοσιακά MEDIA

1. Μετά την ολοκλήρωση της νέας τουριστικής ιστοσελίδας και την προβολή της σε στοχευμένες αγορές και προορισμούς μπορούν να γίνουν καμπάνιες με στόχο την αύξηση της επισκεψιμότητας.

2. Συντονισμός με βάση την ενεργή συμμετοχή των επισκεπτών και την φιλική συμβολή τους με την online καταχώρηση & διάχυση των εμπειριών τους.

3. Εφαρμογή online διαφημιστικού προγράμματος σε διαφορετικές ή ειδικές ομάδες και σε στοχευμένα τμήματα της αγοράς.

4. Εφαρμογή διαφημιστικών καταχωρήσεων σε ΜΜΕ σε αγορές-στόχους.

Διερεύνηση επαφών με δημοσιογράφους και οργάνωση φιλοξενιών με στόχο τη δημοσιότητα. Διερεύνηση επαφών με αεροπορικές εταιρείες. Διερεύνηση επαφών με τουριστικούς πράκτορες και οργάνωση φιλοξενιών με στόχο την δημιουργία συνεργασιών.

5. Προωθητικές ενέργειες για προσέλκυση ειδικών ομάδων τουριστών όπως μαθητικού τουρισμού, κοινωνικού τουρισμού.

6. Αξιοποίηση της αναδυόμενης αγοράς κινητών τηλεφώνων με τη συμμετοχή επισκεπτών που ήδη είναι στο Ρέθυμνο και δυνητικών επισκεπτών.